GGD Gelderland-Zuid vindt het belangrijk dat u tevreden bent. Toch kan het gebeuren dat er een fout wordt gemaakt of dat de hulpverlening niet verloopt zoals u verwacht. Is dit het geval, wilt u ons dat dan laten weten? Uw tip of klacht zorgt ervoor dat wij kunnen blijven werken aan het verbeteren van onze dienstverlening.
Wat kunt u doen als u ontevreden bent?
1. Een tip geven
De GGD is altijd op zoek naar verbeteringen om onze klanten nog beter van dienst te zijn. Heeft u een tip om onze dienstverlening te verbeteren? Wij stellen het op prijs als u uw tip doorgeeft. U kunt dit doen via het contactformulier.
2. Uw ontevredenheid bespreken
Het is zinvol om uw onvrede of klacht eerst te bespreken met de GGD-medewerker waarmee u contact heeft (gehad), of met de afdeling waar deze medewerker werkt. Misschien is er sprake van een misverstand en kan hij/zij dit in een gesprek rechtzetten. Lost dit gesprek voor u niets op? Of heeft u liever geen gesprek met de betrokken medewerker? Dan kunt u een klacht indienen.
3. Een klacht indienen
U kunt een klacht indienen door ons klachtenformulier in te vullen.
Stuurt u liever een mail of een brief? Schrijf hierin wat er is gebeurd en wie daarbij betrokken waren.
Uw mail stuurt u naar: klachtenfunctionaris@ggdgelderlandzuid.nl
Uw brief stuurt u naar:
GGD Gelderland-Zuid
Directiesecretariaat
Postbus 1120
6501 BC Nijmegen
Meer informatie
In de klachtenfolder vindt u meer informatie over de klachtenprocedure. U kunt ook de Klachtenregeling GGD Gelderland-Zuid bekijken.
Het Adviespunt Zorgbelang kan u ook helpen bij uw vraag of klacht over de zorg- en dienstverlening. U kunt bij hen terecht voor informatie en advies, ook bieden zij hulp bij het indienen van een klacht.
De klachtenprocedure geldt ook voor Veilig Thuis Gelderland-Zuid, want Veilig Thuis valt onder GGD Gelderland-Zuid.
Omdat Veilig Thuis niet valt onder de Wkkgz kunnen klachten niet voorgelegd worden aan de geschillencommissie. U kunt deze klachten wel voorleggen aan de klachtencommissie of de Nationale Ombudsman.