Op woensdag 22 november was de 2e werkconferentie van ‘Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen’. Ongeveer 125 belangstellenden waren te gast. De conferentie was op het ROC Nijmegen.
De start was plenair en staand in plaats van zittend. Na ‘‘actiegesprekken’ over gezonde gewoonten en gezond werken was er een lezing over sociale marketing. Hier waren ook , waarbij ook gemeente Nijmegen en Radboudumc betrokken. En wat deze kan leren van commerciële kids marketing. Een goed voorbeeld is www.groentefroetels.com. Het idee hierachter is dat kinderen vriendjes worden met fruit en groente en het daardoor meer gaan eten.
Gezond Nijmegen
Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen is een beweging van Nijmeegse instellingen, bedrijven en inwoners. Doel is om de komende tien jaar te werken aan een groene, gezonde stad in beweging. Ieder draagt zijn steentje bij vanuit eigen ervaring op de gebieden:
- voldoende beweging
- gezonde voeding
- afname van roken
- bewuster alcoholgebruik
- mentale fitheid
- en een schone en groene leefomgeving.
Het doel is om een leefomgeving te maken die een gezonde leefstijl stimuleert. En waarin een gezonde keuze een makkelijke keuze is.